Files
Download Full Text (54.2 MB)
Description
Este libro explora el enfoque multidimensional de aprendizaje promovido por la Universidad de Cundinamarca, caracterizado por ser un proceso autónomo, abierto, colaborativo e interactivo en sus campus. Con el objetivo de fomentar la ética del conocimiento, la mejora creativa y la acción, este modelo involucra a estudiantes, padres, personal administrativo y directivos en diversos espacios y contextos. Basado en el Modelo Educativo Digital Transmoderno (Medit), el libro presenta estrategias para transformar la realidad departamental y nacional, destacando la importancia del conocimiento en la construcción social. La implementación del Medit ha llevado a la creación de los CAC, que buscan cultivar y fortalecer los valores y principios que distinguen a la comunidad universitaria. Estos esfuerzos son dirigidos por equipos de Facultades y Direcciones de la universidad, enriqueciendo las experiencias educativas y comunitarias.
ISBN
978-628-7621-69-5
Publication Date
Spring 3-15-2024
Publisher
Sello Editorial Universidad de Cundinamarca
City
Fusagasugá
Keywords
Aprendizaje Multidimensional, Universidad de Cundinamarca, MEDIT, Transformación Educativa, Valores Democráticos, Comunidad Universitaria, Campos de Aprendizaje Cultural (CAC)
Disciplines
Education | Educational Administration and Supervision | Educational Assessment, Evaluation, and Research | Educational Leadership | Educational Methods
Recommended Citation
Castro Bastidas, Liliana Milena; Rodríguez Giraldo, Jeimmy Andrea; and Acero Ordoéz, Óscar Leonardo, "El Modelo Educativo Digital Transmoderno (Medit) y los Campos de Aprendizaje Cultural (CAC)" (2024). Institucional. 15.
https://repositorioctei.ucundinamarca.edu.co/institucional/15
Included in
Educational Administration and Supervision Commons, Educational Assessment, Evaluation, and Research Commons, Educational Leadership Commons, Educational Methods Commons
Comments
This book delves into the multidimensional approach to learning promoted by the Universidad de Cundinamarca, characterized as an autonomous, open, collaborative, and interactive process across its campuses. Aiming to foster the ethics of knowledge, continuous creative improvement, and proactive action, this model engages students, parents, administrative staff, and managers in various spaces and contexts. Based on the Transmodern Digital Educational Model (Medit), the book outlines strategies to transform both local and national realities, emphasizing the importance of knowledge in social development. The implementation of Medit has resulted in the creation of CACs, which strive to cultivate and reinforce the values and principles that define the university community. These initiatives are led by teams from the university's faculties and departments, enriching both educational and community experiences.