Files
Download Full Text (74.2 MB)
Description
Este estudio tiene como objetivo realizar una evaluación de la factibilidad de programas en el contexto de la educación superior, centrando su enfoque en el análisis de las tendencias actuales a nivel mundial, nacional y local, y cómo estas podrían afectar e influir en las decisiones de política educativa y estrategia de oferta de programas académicos en el departamento de Cundinamarca.
ISBN
978-628-7702-12-7
Publication Date
Spring 4-17-2024
Publisher
Sello Editorial UCundinamarca
City
Fusagasugá
Keywords
Evaluación de factibilidad, educación superior, tendencias educativas, política educativa, estrategia académica, Cundinamarca
Disciplines
Disability and Equity in Education | Education | Educational Administration and Supervision | Educational Leadership | Student Counseling and Personnel Services
Recommended Citation
Urazán Penagos, Claudia; Parra Forero, William Enrique; Bohórquez Cortés, Yeimer Farid; Barón Hernández, Luis David; Gutiérrez Villegas, Yuli Alejandra; Gualdrón Quintana, Adrián; Barbosa Pineda, Cristian Camilo; and Ramírez Linares, Deibyd Alejandro, "Caracterización de necesidades académicas en educación superior en siete provincias de Cundinamarca" (2024). Institucional. 14.
https://repositorioctei.ucundinamarca.edu.co/institucional/14
Included in
Disability and Equity in Education Commons, Educational Administration and Supervision Commons, Educational Leadership Commons, Student Counseling and Personnel Services Commons
Comments
The objective of this study is to assess the viability of programs within higher education, with a specific focus on analyzing current global, national, and local trends. It aims to explore how these trends may impact educational policy decisions and the strategic planning for academic program offerings in the department of Cundinamarca.